fredag, december 01, 2006

Det var på håret

Som den ordentliga kvinna jag inte är, letade jag efter bokningsnumret på min tågbiljett till Göteborg så att jag kunde hämta ut biljetterna på väg hem från jobbet. Bokningsnumret skriver jag alltid ner på en lapp och lägger i plånboken, samt att jag ser till att få en bokningsbekräftelse till min hotmail.

Det fanns inget bokningsnummer någonstans.

Så jag ringde SJ´s kundtjänst och undrade vilket bokningsnummer jag hade på biljetten som jag behöver använda ikväll (IKVÄLL!!!)

- Ja du, det finns en tågresa från Lund men ingen biljett till tåget ikväll *
*hyperventilera*
- Ingen-biljett-till tåget-ikväll???????
- Nej tyvärr
- Å herregud, å herregud! Finns det plats på tåget ikväll??
- Ja då, det gör det, hur vill du åka, liggvagn, sovvagn?
- Sovvagn, om det finns....
- Inga problem, du är inbokad i en damkupé
- Å herregud, tack och lov!


Vardagsdramatik, gott folk, vardagsdramatik. Och ett lätt sätt att få pulsen att närma sig 200.




* Darling och jag bokade en hel hög biljetter vid samma tillfälle och missade visst en.....

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Hoppas du kan njuta av december på sydligare breddgrader! :)

Kommer hålla tummarna den 15:onde! Hårt!

7:28 fm  
Blogger Gudinnan said...

I regnet menar du? =) Fast det regnar tyvärr hemma också så det spelar ingen större roll.

Lycka till med flytten!

12:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se