fredag, november 03, 2006

För övrigt...

...så vill jag meddela att eder Gudinna nu är mycket stolt ägare av ett par stövlar!

Jo, det är sant! På Crispin i den lilla hålan mormor bor fanns det ett par till mina stackars stövellösa fötter! Ett par bruna (jag önskade svarata, men hey, inte törs jag klaga) med snörning hela vägen upp står hemma i min hall och väntar på en vinter med mer kjol och mindre tråkbyxa.

Det var på håret att det skulle fungera men efter att ha snört ihop dem så mycket man kunde så satt de riktigt bra. Det finns en gud och framför allt - det finns stövlar till smala (och snygga, det är inget fel på mina vader) ben!

7 Comments:

Blogger Vilse said...

Har också inhandlat nya stövlar. Så nu har jag 5 par här hemma. Inte alla för vinterbruk, men dock stövlar.. =)

En bild på dina kanske...? *nyfiken*

1:08 em  
Blogger Gudinnan said...

Levande: Har du FEM par??! Å avundsjuka...det tog mig ca 3 år att hitta ETT par... Men jag ska se om jag inte kan ordna en bild senare =)

10:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Hmm... jag måste också erkänna att hag har flera par... fast senaste inköpet från Manchester i höstas är favoriterna! Tuffa och bekväma! Men det är svårt att hitta rätt i denna djungel av stövlar, det finns ju hur mycket som helst! Nu hoppas jag att du kommer att trivas i dina nya och att du kommer att använda kjol och visa dina snygga ben :-)

Kramar!

12:44 em  
Blogger vandrarvild said...

har du problem att hitta stövlar för att du tycker de inte görs till smala ben? Min ben är inte feta men jag hittar fan aldrig stövlar som sitter bra. Är de inte för smala så är själva foten för stor eller för liten yada yada yada, du fattar. Så jag fortsätter med mina gympadojjor ett tag till. Fast några par stövlar vore fint istället.

10:51 fm  
Blogger Gudinnan said...

Pia: Så du är alltså en av de lyckliga som passar i standardutförandet...nej, jag blir inte avundsjuk, inte då... ;-) Har förresten just kööpt ett par smala, svarta byxor som är snugga att stoppa i stövlarna, nu fattas bara en ny kjol =)

Lena: Jag fattar precis. Borde det inte vara en bra idé för tillverkarna att göra en stövel i tre olika skaftstorlekar? En för smalare ben (oavsett skostorlek), en medelstorlek och så en med vidare skaft? Då skulle mångas stövelletande gå lättare. De flesta har ju snygga ben och bör kunna visa dem i stövlar om man vill.

11:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Kolla in gryningslampan!! http://www.mamut.com/nordiclightcaresweden/subdet42.htm
Vill ha! =)

12:22 em  
Blogger Gudinnan said...

Åsa: Lovely! En sådan vill jag också ha! Läste om dem tidigare men hade glömt bort att de fanns.

1:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se