lördag, oktober 21, 2006

Blötsnöblötsnöblötsnö

Något jag inte hade räknat med igår morse när jag vaknade var att jag skulle bli tvungen att gräva fram min bil som låg inbäddad i 30 cm blöt snö. Inte heller hade jag räknat med att behöva köra på sommardäck till en gör det själv-hall för att byta pjuck på Lilla Röd. När jag bar ner mina vinterdäck och lade dem i bilen så var det med avsikt att ta dem till käre fadern som skulle förbarma sig över dem.

Nåja, flera timmar senare än planerat kom jag fram till sjukhuset där lilla mormor legat i en vecka nu och efter ett stopp där lyckades jag även ta mig hem till föräldrarna. Jag räknade till 6 bilar, inklusive en lastbil, som kört i diket under sträckan på 25 mil som jag avlade igår. 6 bilar!

Jag är liksom inte riktigt beredd på djupsnö ännu, jag har ju just upptäckt att löven skiftat färg. Jag vill njuta i någon vecka till av att sparka i lövhögar och att se hur det glöder i skogen.

Hemma hos föräldrarna ligger det trädgårdsavfall som snöat över i skottkärran, träden viker sig då snön lägger sig på löven som inte fallit av. Nej, det här måste regna bort, vi är inte redo för snön riktigt än.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Ibland är det nog extra bra att vara skåning! :)

Och jo, du fick rätt på emailadressen! I nästa vecka borde jag vara tillbaka i den levande världen efter lång tids exjobbsstressande och får kanske iväg ett email själv.

Kram!

7:32 fm  
Anonymous Anonym said...

6 bilar i diket var ju verkligen inte bra! Men snö är ju så mysigt! Fast tiden innan det är ju mysig också...

6:48 em  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Vad bra! Då ska du få ett mail när jag får tummen ur (och internetuppkopplingen fixad). Jag önskar också att jag satt i Skåne just nu, det här är INTE mysigt.

Hon i norrland: Det är just det, hösten är också mysig... Först en vacker höst emd glödande löv och knaster i frosten, sedan kan det komma snö. Lite lätt, fin första snö som smälter bort första gångerna. Inte flera decimeter blötsnö...

12:03 em  
Anonymous Anonym said...

Ännu en som har hamnat på "fel" plats på jorden?

Här ligger "dritten" kvar, trots att det regnat en hel del :(

Men insåg när allt damp ned att det inte skulle bli mer höst, svamparna är täckta, syrenernas grenar knäckta!

Det blir en lång kall vinter...

8:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se