fredag, oktober 06, 2006

Everyone is Jesus

P3 spelade "Everyone is Jesus" med Tomas DiLeva när jag satt i bilen på väg hem från mormor. Jag tänkte på konserten under festivalen för många år sedan. På hur det gick rysningar längs ryggraden när hela publiken stämde in i refrängen som sedan inte ville klinga av. I flera minuter sjöng hundratals människor att alla är Jesus och det var låg ett magiskt skimmer över oss i det ögonblicket.

Det regnade ute, vindrutetorkarna gick för fullt, jag kände mig lägre än lägst men började ändå sjunga med i refrängen. Everyone is Jesus. Jag tänkte att om det är sant att en tro stor som ett senapskorn kan förflytta berg då ska jag banne mig kunna nå dit jag vill. Berget är som till för att flyttas.

Jag grät och sjöng med. Tänkte att han har rätt. Everyone is Jesus.
Bloggtoppen.se