lördag, januari 13, 2007

Svågerpolitik

Det har sina för- och nackdelar att komma från ett litet samhälle. Information färdas snabbt och man väljer gärna dem man redan känner.

De valde granntjejen. En tjej med mycket mindre erfarenhet av det mesta som jobbet innebär men de kunde peka på någon formell kompetens på papperet och därmed rättfärdiga sitt beslut. Man väljer som sagt gärna någon man känner.

Och hur vet jag det? Ett litet samhälle som sagt, min kusin visste vem det var som fått jobbet.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

synd för dom då! som missar en gudinna med kunskap och framåtanda i det hon gör! helt och hållet deras förlust gumman... även fast jag vet att du surar rejält över att du inte fick jobbet. kanske ska kolla hos en konkurrent?! *massa kramar*

9:11 fm  
Blogger Gudinnan said...

Jag surar massivt just nu! Och jag blir så förbannad över att de använde sig av svågerpolitik istället för att gå på erfarenhet. Jag håller alla ögon och öron öppna, jag lovar =) Kramis!

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se