tisdag, januari 09, 2007

Pessimist

Näe, det kommer nog att skita sig med det här jobbet. Jag målar fan stort på väggen och tror på det värsta just nu. I torsdags ringde VD´n och bad mig faxa in betygskopior vilket jag gjorde i fredags så nu kan jag bara vänta. Intervjun klar, testerna klara, de har mina betyg och de har tagit referenser av min chef. Jag borde få besked vilken dag som helst nu och jag är så nervös att min stackars magkatarrmage går på högvarv.

Det kommer antagligen at landa ett brev på dörrmattan som talar om att de tackar för intresset för tjänsten men att den är tillsatt av annan sökande.

Suck

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vännen! Jag tror på dig. Jag kan förstå din pessimism till viss del... en försvarsmekanism... men du har rätt kvalifikationer och är en fantastisk människa; precis en sån de behöver :-)

Kram Pia

3:50 em  
Blogger Gudinnan said...

Tack sötnos! Det känns som att varför skulle det här gå bra nnär så mycket annat skitit sig under det senaste året. Ingen väg har varit rak men det vore f*****t skönt om just den här frågan kunde lösa sig snart. Kramis!

3:57 em  
Anonymous Anonym said...

Försök att inte tänka så negativt.. det dåliga måste ju vända någon gång, eller hur? Och nu är ju en jättebra tidpunkt för det!

4:35 em  
Blogger Gudinnan said...

Tessan: jag vet...jag jobbar på det =) Och jag har sökt ett till jobb men det är jag verkligen inte intresserad av annat än i nödfall (om de nu skule titta två gånger på min ansökan)

9:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se