lördag, januari 06, 2007

35 frågor

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Vårdade mormor, svarade Självklart på ett frieri

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kommer du ha några nya för nästa år?Hade inget nyårslöfte alls

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Två av Darling vänner blev föräldrar

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, men vi fick reda på att mormor är döende och morfar höll på att stryka med i hjärtinfarkt på juldagen

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, fanns inte tid till fler

6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?
Ett gemensamt boende med Darling

7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?
29/12, dagen då Darling friade

8. Vad var din största framgång 2006?
Framgång? Ska vara att jag tagit mig igenom året utan att min psykiska hälsa rasat helt

9. Största misstaget?
Vet inte.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkylningar, magkatarr, en massa skrubbsår, senast när vi åkte längdskidor i Åre och jag gjorde den berömda ”Sälen”. Nedförsbacke, full fart, ena skidan går ur spår och jag hinner inte parera den split som följer….. ”Hur kommer jag att stanna nu??” hann jag tänka innan jag dök i marken med hakan och tuttarna först. Aj, skrubbad haka och ömma boobisar.

11. Bästa köpet?
Kanske den stora, tunga gamla byrån vi köpte som vi ska måla om och ha i vårt sovrum i huset vi ska köpa.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor till och från Darling, bensin till resorna till mormor och föräldrarna

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Veckan i Vejbystrand, Darlings frieri

14. Vilka sånger/band kommer alltid att påminna dig om år 2006?
Tyvärr måste jag säga Boten Anna…..sommarplågan som påminner mig om vår semester

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Så otroligt mycket ledsnare än något annat år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Satt några fler gränser för mig själv gällande min ork

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar att jag sluppit vårda min sjuka mormor och att hon vore frisk istället.

18. Hur tillbringade du jul?
Tillsammans med föräldrarna, brodern, mormor och hennes särbo.

19. Hur många one night stands?
Inte ett enda.

20. Favoritprogram på TV?
Grey´s anatomy

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, det är sällan eller aldrig jag verkligen hatar någon.

22. Bästa boken du läste i år?
Svår fråga men antagligen den där boken av Marianne Fredriksson som jag tappat bort och inte hittar eller kommer ihåg vad den heter.

23. Största musikaliska upptäckten?
Det har inte varit någon som helst prioritet att hitta ny musik eller att lägga den på minnet.

24. Något du önskade dig och fick?
Jag önskade mig i smyg ett frieri och det fick jag.

25. Något du önskade dig men inte fick?
En frisk mormor och en pigg mamma.

26. Årets bästa film?
Jag har sett en hel hög ihop med Darling men att komma ihåg vem som var bäst? Nej, det går nog inte.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?
Satt på sjukhuset med mormor, upptäckte att någon gjort inbrott i min bil, storgrät, åt middag med U och D, fick blommor, tårta och presenter.

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor! En frisk familj till att börja med.

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
Bekvämt, jeans, klassika kostymbyxor. Jag är en kontorsråtta.

30. Vad fick dig att må bra?
Darling framför allt, mitt ankare på ett rätt jobbigt hav.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Som alltid;Hugh Jackman. Har dock fått lite konkurrens av Daniel Craig

32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Valet så klart, vem undgår det?

33. Vem saknade du?
K, Å bl a, ja de av mina vänner som bor för långt bort, Darling ibland och emellanåt mig själv

34. De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat så många nya människor under förra året, ingen som gjort något särskilt intryck.

35. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att man är så mycket starkare än vad man tror
Bloggtoppen.se