måndag, januari 01, 2007

My prrresioussssss

Scenario: Gudinnan och Darling hemma i lägenheten runt kl 23 den 29/12. Fleecepyjamasen på, en Irish coffee drucken samt en liten GT, all tvätt hämtad från tvättstugan och beredda att kolla på en film.

D: -Känner du dig pigg nog att göra en liten tankenöt först?
G: -Tankenöt? Ja, varför inte, få se

Darling startar ett powerpointprogram och någon typ av rebus dyker upp. G: Är det ett ord jag ska få fram alltså?

D: Ja, pröva nu då
G: Men det här var ju svårt! "1 st 3" och så en bild på Herreys??

Det följer en hel del dåliga gissningar och Darling börjar tycka att han älskling är riktigt kass på rebusar.

D: Äh, vi tar nästa ord då
G: Ett stridsflygplan??
D: Ja, namnet på det planet!
G: Men snälla, det enda namn på ett plan jag kan är JAS 39 Gripen!
D: Ok, ok, det är en rysk MIG 29...
G: Borde jag verkligen ha kunnat det?

Och så där höll det på en stund. De enda orden jag gissade rätt på var "med" och "vill". Darling inser det omöjliga och börjar bokstavera:

Vill - du - gifta - dig - med - mig?

Och trycker fram nästa bild som är ett par vackra förlovningsringar!

G: Men älskling!
D: Åh vad kass du är! Och jag som hade tänkt göra det ännu svårare och göra en gåta likt den i Da Vincikoden! Blanda in en del folk och gömma ledtrådar bakom tavlor och så!

Efter ett gemensamt skrattanfall blev svaret:

Självklart älskling! Jag vill inget hellre!

Så ja, nu är vi förlovade, det är bara ringarna som saknas och dem ska vi kolla på imorgon när affärerna öppnat. En mycket fin avslutning på ett annars väldigt tufft år!



14 Comments:

Anonymous Anonym said...

grattis grattis grattis!!! massa kramar från hela familjen S

7:04 em  
Anonymous Anonym said...

Ett jättestort grattis till förlovningen!

7:34 fm  
Blogger Unknown said...

Lycka åt er!!! :)

Håller tummarna för att 2007 ska bli det år då jobbfrågan löser sig för dig, då ni hittar ett bra boende på rätt ställe och då lugnet hittar dig igen. Kram!

7:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag avskyr begreppet "gott slut", men här sitter det ju som gjutet. Grattis - och god fortsättning, alltså!

11:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis! Jag blev sååå glad när ni ringde nyårsnatten och dessutom kom med så glada nyheter! Vi får försöka höras efter helgerna.

Kramar i massor.

/Pia

11:07 fm  
Anonymous Anonym said...

grattis vännen! =) Nu är vi förståss ännu mer nyfiken på att se din Darling!! Så du ska gifta dig... Mmmmmmm.... Låter mkt bra!!

1:02 em  
Blogger Gudinnan said...

Tack alla! Det här året har alla förutsättningar för att kunna bli ett betydligt bättre år än det förra. Och snart blir det bröllop =)

2:23 em  
Blogger vandrarvild said...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!

tusen kramar!

9:50 em  
Blogger Gudinnan said...

Vandrarvild: Tack, tack, tack! Kram till dig också!

11:45 em  
Anonymous Anonym said...

Men gud så härligt!! STORT grattis och många lyckönskningar!!!

7:37 em  
Anonymous Anonym said...

Inte bröllop 070707 snälla.... då har vi redan tackat ja till ett bröllop i övertorneå! =) En lycka kommer sällan ensam! Bäbis snart? *hoppas*

10:44 em  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Javisst är det härligt! Jättehärligt! Min "happy-thought" just nu =)


Åsa: Nej, nej, inget bröllop 070707, jag lovar. Och det är ingen bebis på gång, helt säkert =)

11:26 em  
Blogger Vilse said...

Åååh, Grattis!! =)

10:29 fm  
Blogger Gudinnan said...

Levande: Tack, tack =)

1:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se