onsdag, januari 10, 2007

Sömnlös

Mitt i natten, klockan är över ett och jag kan inte sova. Det låg inget brev på dörrmattan som nekade mig nytt jobb, men däremot en kallelse till rättegång i Göteborgs tingsrätt. Med sex dagars framförhållning skickar de ut en kallelse som man dessutom ska skicka tillbaka ett svar på! På måndag är det i alla fall dags att göra upp med överfallet förra vintern men hur jag ska ta mig dit har jag ingen aning om. Tingsrätten har inte öppet den här tiden utan först klockan nio imorgon bitti kan jag få reda på hur de har tänkt sig att jag ska ta mig till Göteborg på ett smidigt sätt. Flyg? Tåg? Både och?

Jag kan inte sova då huvudet fylls av allt från tankar på bröllop till jobbångest och rättegången. Mormor mår sämre än någonsin, ena lilla hunden behöver opereras, morfar är jättedålig, brodern deprimerad. Darling är alldeles för långt bort för en kram men idag beställdes våra ringar. Fina, fina ringar. Jag ska ha världens bästa Darlings ring på mitt finger.

Får jag jobbet kan vi göra allvar av husköpet som bara väntar på att gå igenom, Darling flyttar upp och livet tillsammans börjar på allvar.

Det kanske inte är så konstigt ändå att jag inte kan sova just inatt. Eller att jag har en egen psykolog att gå till heller för den delen.
Bloggtoppen.se