lördag, januari 13, 2007

Ajajajaj

Och vad gör jag annars då? Väntar på att en stor cysta på höger äggstock ska brista eller gå tillbaka av sig själv. Igår, dagen efter mitt sammanbrott (ja, det blev ett ordentligt sådant hos psykologen men det var utrensande) vaknade jag av att smärtan jag känt sedan en vecka tillbaka var så stark att den väckte mig.

Ett par telefonsamtal senare hade jag en akuttid på sjukhuset och den rara gynekolog-vinnan kontaterade att " det är inte konstigt att du har ont, du har en cysta på höger äggstock, 5x8 cm stor"

Så hon tyckte inte att det var konstigt att jag haft ont och känt mig svimfärdig den här veckan och om den vrider på sig eller brister så kan smärtan tydligen liknas vid ett njurstensanfall. Man tror att man ska dö, typ. Men det var så ofarligt så och i många fall går de tillbaka av sig själv. Sägs det. Med mitt flyt kommer jag antagligen att ligga inne nästa vecka och genomgå en tittålsoperation för att få bort skiten.

Heja Gudinnan, allt går så bra, så braaaaaaaaaa!




Fast jag ska snart gifta mig, DET är bra

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Aj aj aj.... förhoppningsvis spricker den och försvinner! En titthålsop brukar inte vara så farlig, oftast får man gå hem samma dag. när man piggnat till och kunnat äta och dricka lite. Fast ibland får man vara kvar.. typ i såna fall där man blir yr på en alvedon ;) tänker på dig gumman!! *mera kram*

9:14 fm  
Anonymous Anonym said...

äsch... det var ju jag som skrev kommentaren.. var för snabb på tangenterna!

9:15 fm  
Blogger Gudinnan said...

Nja, förhoppningsvis går den tillbaka av sig själv utan att spricka. Men med mitt flyt och min benägenhet att svimma när det gör ont så lär den spricka och någon får ta in en avsvimmad Gudinna till sjukhuset. Och vrider den på sig skulle jag definitivt bli opererad. Är lite nervös för det här =/ Och så blir jag ju som sagt yr av alvedon.....

10:50 fm  
Blogger Gudinnan said...

Tack Anna! Och jag är betydligt lugnare idag än vad jag var i helgen. Känns visserligen som om jag går runt med en tickande bomb i magen men det går nog bra =) Kram!

10:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se