tisdag, september 12, 2006

Dagen efter

Det är ingen bra idé att glömma att stretcha vadmusklerna innan du går och lägger dig om du dansat nästan hela kvällen under en dansmara. Söndagsmorgon (läs förmiddag) var det något besvärligt att kliva ut sängen då hälarna gjorde tappra försök att möta knävecken.

Fast det är en härlig känsla att känna hur alla musklerna runt höfterna fått sig en ordentlig duvning och hur träningsvärken i lårmusklerna sakta ger sig till känna. Att något så roligt dessutom kan vara en form av träning!

Pysseltemat fortsatte även under söndagen så efter hundpromenaden övergick jag till att gräva en ny rabatt och plantera ett gäng höstlökar. Jag hittade också en massa gamla tegelstenar under logen som fick kanta den nygrävda rabatten. Blev riktigt bra om jag får säga det själv. Jag aspirerar på att bli trädgårdstomte när vi fått vårt hus och vår trädgård. Tänk, nästa sommar planterar jag antagligen sallad i mitt eget trädgårdsland och sätter höstlökar i min egen rabatt!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hade inte träningsvärk någonstans efter dansmaran *buhu*

12:57 em  
Blogger Gudinnan said...

Du är helt enkelt en för van dansare för att få träningsvärk =) Själv har jag inte möjlighet att vara ute så ofta som jag önskar så när jag väl dansar då känns det!

3:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se