måndag, september 11, 2006

Dansadansadansa

Dans var det ja. Dansmara fredag och lördag betyder att det är dans åtta timmar per kväll om man håller ut så länge. Jag ääääääälskar dansmaran!

Fast livet är inte perfekt alla gånger och jag blev dunderförkyld dagarna innan och trodde in i det sista att jag skulle få tillbringa helgen på soffan istället. Jag borde antagligen ha vilat mer under veckan med tanke på att jag började känna mig dålig redan i måndags men jag tyckte inte att jag hade tid. Det fanns tusen små saker jag skulle hinna med plus att jag skulle vara hos mormor i några dagar. Hos henne fanns det helt enkelt inte tid att känna efter så noga utan fokus låg helt naturligt på hennes behov.

Vad gör en envis Gudinna då? Jo, hon kommer snorandes hem till sina föräldrar, däckar på deras soffa, stoppar i sig alvedon och nässpray och intalar både dem och sig själv att ”jo då, nu mår jag myyycket bättre!” Smink på, kläder på, håret i hästsvans och sedan bar det iväg till dansen.

Jag kan inte vara riktigt klok. Nu undvek jag visserligen att bugga eftersom det gav mig en sådan hjärtklappning att hjärtat hotade bryta sig ut och lungorna väste, men dansa det skulle jag och det så mycket som möjligt. Alla roliga danser gjorde det värt att sitta ganska många danser för att orka några till lite senare. Jag brukar verkligen inte nöta på bänkarna när jag är ute på dans men nu gjorde jag det frivilligt. Någon timme innan kvällen var slut var jag tvungen att kapitulera och bege mig hemåt eftersom fötterna vägrade röra sig mer och hela kroppen skrek efter att få lägga sig platt.

Lördagskvällen kom och trots föregående kvälls påfrestningar på en sliten kropp så kände jag mig oväntat pigg och såg inga problem med att åka dit igen. Och tänk, det blev en ännu roligare kväll! Flera av mina favoritdansare var där och jag fick dansa så mycket som jag ville. Även nu var jag klok nog att frivilligt gå och sätta mig flera danser så att jag inte skulle döden dö före midnatt. Duktig Gudinna ,duktig.

Mer dans till folket, mer dans till mig!

[Förresten, har jag berättat om Ugly Naked Guy? Tror inte det. Ugly Naked Guy fick sitt hedervärda namn på Öland förra året när han i den varma, svettig logen klädde av sig i bar överkropp mitt under dansen med mig! BAR ÖVERKROPP på en logdans! Yiiiek, yiiek, yiiek! Efter några meters dansande på armlängds avstånd bad jag honom att för guds skull klä på sig igen om jag inte skulle lämna honom på dansgolvet. Trots detta kommer han som ett brev på posten och bjuder upp, väl indränkt i spritångor, så fort han får syn på mig. Vissa män slutar aldrig att förundra mig]

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skrattar gott åt historien om Ugly Naked Guy!!!

8:16 em  
Blogger Gudinnan said...

*s* han är bara för konstig....har du aldrig dansat med honom? Lång, mörk och liksom frustar lite i örat på en när han dansar. Plus att han alltid luktar sprit förstås.

9:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se