onsdag, september 06, 2006















Efter några dagar i Vejbystrand började lugnet infinna sig på allvar. Sovmorgnar när vi vaknade av oss själva, långa morgonpromenader längs Skåneleden, lata timmar på den härliga stranden, middagar i trädgården under äppelträdet, kvällar med lite rött vin, gos och bra böcker.

Kroppen slappande av och huvudet fick vila från all stress. "Strandpromenaden" gick genom kohagarna längs stranden. Torra, karga gräshedar med havet som utsikt och lätt doft av saltvatten och koskit. Älsklingen utnyttjade kvällen till en löprunda längs samma sträcka medan jag var fullt nöjd med att sakta strosa där längs stigen ut efter vattnet. Solen var på väg att gå ner och havet låg nu stillla och kluckade försiktigt mot stranden.

Jag gick med dröjande steg och med ett lojt gung i höfterna. Det kändes som att inget skulle kunna få mig att vilja skynda på stegen och jag njöt av känna hur lugnet fanns i hela min kropp och hela mitt sinne.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du skriver fint!!! Hoppas att helgens dans också ska få dig att må bra!

3:30 em  
Blogger Unknown said...

Skåne är välgörande! Jag tänker mycket på dig. Kram.

9:09 fm  
Anonymous Anonym said...

Internets vägar är outgrundliga... och jag har funnit vägen till din blogg. Det du skriver berör! Jag hoppas att du får en helg med massor av bra dans och lite själslig vila. Jag hoppas också att vi får möjlighet att umgås lite!

10:06 fm  
Blogger Gudinnan said...

Tessan: det hoppas och tror jag verkligen! Fast jag är så löjligt förkyld och är så löjligt envis att jag lär dansa fast jag egentligen borde ligga på soffan och vila.... Vi ses ikväll!

Anna: Skåne är underbart! Älskar tanken på att jag kommer att få vara där varje sommar framöver =) Tänker på dig också, bara så att du vet det, Kram!

Pia: Tack! Kul att du hittat hit, välkommen =) Vi ses alldeles snart, även om jag är alldeles för förkyld egentligen... men jag vill INTE missa maran nu! Hellre sitter ajg och tittar på mest hela tiden....

10:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se