onsdag, augusti 16, 2006

Varför?

Nu är det lätt att tro att jag försöker göra det här till en B-inredningsblogg men så är inte fallet, jag lovar. Däremot vill jag visa något som är ett mina stora intressen och som sysselsatt mig sedan jag var 14 och trampade hem från en loppis med ett sängbord fastsurrat på pakethållaren.

Under åren har jag släpat hem allsköns skräp och rena fynd från loppisar, auktioner och släktingars gömmor. Mest fynd geivetvis annars hade det inte varit ett så stort nöje. Jag skulle kunna ägna många tecken åt att beskriva hur det gick till att fylla ett hem med mer gamla möbler och antikviteter än med Ikea-prylar men det tar för lång tid.

Än så länge tycker jag inte att mina vackra saker kommer till sin rätt i lägenheten eftersom jag alltid bott fört kort tid i varje nytt hem för att hinna/kunna inreda det så som jag önskar. Men snart, snart bor vi i ett fint hus där alla mina kära fynd kommer att få hedersplatserna.

Så i följande inlägg tänkte jag börja med att visa upp några av mina senaste fynd
Bloggtoppen.se