onsdag, augusti 16, 2006

Därför















Två små glasburkar med lock för endast 10 kr styck fanns på en loppis i Vejbystrand. Perfekta till förvaring i köket eller som dekoration någonstans (fast jag föredrar att använda mina saker praktiskt också).















Den här lilla kakburken köpte jag 30kr på samma loppis.

Efter att den diskats och lite rost invändigt skrubbats bort med svinto så är den klar att användas i köket.




















Ett riktigt fynd i mina ögon! Det här botaniska trycket kostade mig 20 kr, att jämföra med 300 kr för en nästan likadan som fanns i en antikaffär. Nu fanns det istället på samma loppis som sakerna ovan.


Det var en semster full av shopping, både på fabrikbutiken i Höganäs och på loppisas och små antikbodar i Skåne. Åh, lycka. Mer kommer senare då käre Darling släpat hem resten av mina inköp. De lite tyngre om vi säger så....
Bloggtoppen.se