tisdag, januari 10, 2006

Upp som en sol....

.....till jobbet som en pannkaka. Eller något liknande. Ibland önskar jag att humöret inte skulle vara så känsligt för provokation på morgonen. Dagen börjar precis som de flesta dagar utan någon större dramatik. Allt kändes bra men så sätter mig i bilen, kommer ut på den lite större vägen och hamnar snabbt bakom en taxi som konsekvent vägrar att blinka vart han än ska svänga.

J----a bilister! Blinka för i h-----e när ni är ute på vägarna!

Redan där har mitt humör falnat något. Kommer fram till jobbet och ska hitta en bra parkering. Någon mycket smart människa har då ställt sin bil över TVÅ parkeringsplatser och mycket effektivt hindrat någon annan att få plats på parkeringen som har en tendens att bli rätt full efter ett tag. Ännu surare.

Sedan tillkommer alla små irritationsmoment som finns på den här arbetsplatsen men som jag inte vill beskriva här. Allt förstorades och blev i morse anledning att byta jobb.

"För den här arbetsgivaren har ändå ingen respekt för sin personal". (citat Gudinnan)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

allting har en mening........

6:47 em  
Blogger Gudinnan said...

Mmm...jag vet...vi hade budgetmöte ifag och det enda jag tänkte på var "visst, räkna på det ni, jag kommer att vara härifrån innan det är dags att summera det här året"

8:30 em  
Blogger Unknown said...

Hmmm... Menar du att du tankemässigt ställt in dig på att byta jobb eller är det mer konkret än så?

Det kanske kan bli ett halvår på lite sydligare breddgrader i en viss persons lägenhet? :)

7:28 fm  
Blogger Gudinnan said...

Mycket mer konkret =) I år ska det ske, både flytt och nytt jobb är tanken. Punkt A och B ska bli C är tanken. Och han kommer norrut =)

10:07 fm  
Blogger crrly said...

Å, så jag känner igen mig!!! Så där brukar (brukade??) mina morgnar också vara! :p

8:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se