måndag, januari 02, 2006

Sviter

Jag ska snart berätta om nyårsafton och bröllopsfesten, men först ville jag klaga lite. Bara lite.

Det började någon gång efter midnatt då jag upptäckte att mitt högra långfinger var svullet och lite ömt. Jag visade det för några av mina gäster men ingen kunde komma ihåg att jag klämt mig eller gjort något annat som kunde ha orsakat det (ja, det kan behövas lite lucköppning under en nyårsfest). Nåja, tänkte jag och festade vidare in på småtimmarna.

Nyårsdagen inledde jag och Darling med frukost i soffan framför "Kalle och chokladfabriken och hade det väldigt mysigt till dess att jag råkade titta på fingert igen. Nu liknade det mer en prinskorv än ett finger och plötsligt fanns där en lila fläck som snabbt vandrade från övre delen av fingret och ner till, ja vad heter det, vecket mot andra fingret/fingerslutet. Sedan sprider det sig snabbt på andra sidan också och halva fingret är nu blålila.

Hmm. Det såg inte bra ut. Alls

Ringer vännen som är utbildad undersköterska och blir uppskrämd med blodproppar och p-pillrens förbannelse. "Ring sjukvårdsupplysningen på en gång!" Sagt och gjort, ett par timmar senare sitter en förkyld Darling och jag på akuten och konstaterar att det här blev inte den friluftsdag vi hade tänkt oss.

Utrsutad med recept på kortison och antibiotika skickas jag hem med upplysningen om att jag antagligen fått en infektion leden i anslutning till det lilla, lilla, futtiga skrapsåret jag fick på knogen under nyårsaftonen. Allt detta på grund av lite avskrapad hud??

Och jag inser att det kanske inte bara var baksmällan som bidrog till illamåendet och tröttheten igår, mår lite kasst idag också. Drogad och illamående.

Fingret? Tja, lite mindre prinskorv än igår, fortfarande blålila men dunderkuren verkar hjälpa.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Hoppas att fingret blir bra fort igen!!!

God fortsättning!

7:35 fm  
Blogger Gudinnan said...

Tack detsamma! Fingret verkar tyckta att antibiotikan var en bra idéen så nu är det mest bara blått =)

11:37 fm  
Blogger crrly said...

Men oj, vad äckligt! :p Stackars finger.

2:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se