söndag, januari 08, 2006

Äntligen

Innan helgen trodde jag att jag skulle vilja skriva en hel massa under mina lediga dagar. Skriva allt det där som bubblar runt i huvudet men som inte hinner sättas på pränt.

Icke.

Har inte haft någon skrivklåda alls utan har helt lugnt tillbringat tre, lediga, underbara dagar med att bara gör det som faller mig in. Sovit ut ordentligt, ätit frukost till romantiska favoritfilmer, långpromenader i iskylan, lekt med datorn, lagat mat, städat, tvättat, pysslat, tränat, träffat några av vännerna på middag, druckit Irish coffee.

För första gången på några månader känner jag mig i kapp med mig själv, utvilad och på riktigt, riktigt bra humör. Ingen trötthet som hänger som en tung säck över axlarna. I frysen finns det mat som räcker nästa vecka, hemmet doftar såpa, all tvätt är avklarad, högarna borta.

Jag är tillbaka.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag tycker om att läsa det här inlägget. :)

7:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se