tisdag, september 04, 2007

Ekonomin

Det här med att bli sambo har onekligen sina fördelar och en av dem är ekonomin. Att leva ensam kostar betydlig mer än när man är två som delar på de fasta kostnaderna. Även fast vi köp hus och sitter med ett rätt stort lån så har min ekonomi förbättrats betydligt sedan vi flyttade ihop (en hyffsad löneförhöjning vid jobbytet hjälpte till lite också).

Ok, det är inte så att jag tittar på mitt konto och utbrister "Tjoho, jag är rik!" men marginalen har blivit större. Så pass stor marginal att jag utan att tveka köpte ett par nya stövlar* idag med matchande handväska. I normala fall hade jag tvekat redan på stövlarna eftersom de inte var i trehundrakronorsklassen men det jag tvekar över nu är om jag ska köpa de andra paret expediten visade mig. Två par stövlar samma månad! Herregud vilka i-landsproblem!

Och ändå lägger vi undan rätt mycket till bröllopet just nu. Fast när jag tänker efter så kan jag inte göra av med så mycket pengar till vardags jag bor och jobbar ute på vischan, långt från frestelser i form av gallerior och annat förödande för lönekontot. Mm, jag gillar det här.



* hey, ni vet att jag inte hittat stövlar hittills och nu hittar jag två par som passar mina smala ben i samma butik!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

självklart ska du köpa det andra paret också :) som sagt hur ofta hittar du stövlar som passar och som du tycker om... Men i helgen får du bara ha dansskorna :) Kram T

8:21 em  
Anonymous Anonym said...

Vad skönt att du har råd att unna dig lite. Njut av det! *ler* Detta med att bo på landet.. snart gör du nog som jag - handlar en massa från nätet...

8:29 fm  
Blogger Gudinnan said...

Terése: Jo, det blir stövlar...jag har räknat och flytta om lite pengar och tänk, då såg det roligare ut! Fast det blir inga extravaganser utöver maran och mat den här månaden... Danskorna ska givetvis användas flitigt i helgen =D

Tessan: Risken är väl att jag också blir en näthandlare...jag som inte är så överförtjust i att gå på stan i tid och otid. Lantlolla är vad man är =D

11:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se