lördag, juni 23, 2007

Nya jobbet

En stor förändring i mitt liv just nu är mitt nya jobb. Mitt nya, fina, toppenjobb! Jag kan ju inte berätta exakt vad jag gör om jag inte vill röja mig helt, och det vill jag inte men jag ska berätta lite i alla fall. Numera har jag ett mycket roligare jobb som ger mig större utmaningar, som har mycket bättre arbetstider (herregud, jag känner mig nästan som en deltidare numera) och där jag tjänar betydligt bättre. Låter det bra? Det är det också och även om ansvaret är större så känns jobbet lättare just därför att jag har roligt varje dag jag är där.

Nöjt tänder jag lampan ovanför skrivbordet, låser upp ett av skåpen och slår på datorn om morgnarna. Lika nöjt trippar jag i mina sommarsandaler ut till parkeringen efter arbetsdagens slut och kör därifrån med ett lätt hjärta.

Borta är dagarna som indelades i tiderna mellan fikarasterna, lunchrasten och hemgång och in kom istället dagarna som går så snabbt att jag knappt märker att det snart är dags att gå hem.

"Luck comes to the persistent" brukar Darling säga och det stämmer. Strävar man efter något så brukar man förr eller senare nå dit man vill och just nu har jag nått ett av målen jag satte upp långt tidigare.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhh.. vad jag är glad för din skull! Det är en fantastiskt känsla att trivas på jobbet.

Själv planerar jag för den långa resa som inleds på fredag. Vi ser fram emot sol och bad och bra dans. Men det känns också så otroligt bra att ha något att längta hem till ;-) Just nu känns det som att livet inte kan bli böttre.. men det kan det säkert :-)

Vi får höras. Du kanske har möjlighet till någon av danserna under Gräsmyrveckan eller är ni fullt upptagna med flyttstök då?

Kramar Pia

8:52 fm  
Blogger Gudinnan said...

Pia: jag mailade just dig istället för att svara här =)

Nu ska jag ta itu med nästa projekt här på mitt toppenjobb!

12:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se