onsdag, augusti 29, 2007

Skval

Har ni reflekterat över vilken ”skiva” ni sätter på repeat inne i huvudet? Vilka tankar som tillåts ta utrymme mellan allt annat man fokuserar lite mer intensivt på? Jag tänker på det som att ställa in radion och få ett shysst skval i bakgrunden som varken stör eller irriterad.

Ibland hakar skivan upp sig och tankarna irrar i negativa mönster som upprepas om och om igen. Mår man bra av att bara ha en massa negativt skal i huvudet hela dagarna? Nej knappast. Är det något man bör fokusera på är det väl vad man matar sig själv med dagarna i ända och som påverkar en långt mer än vad man tror innan man börjat reflektera över det.

Och vad tänker denna pretentiösa människa på då kanske ni undrar? Jo, något så avancerat som inredning och trädgård. Det är två stora intressen, det är lättsmält, det handlar om vackra saker, det är kreativt och positivt. Det handlar inte om att jag talar om för mig själv hur kass jag är eller vad andra ska tycka utan enbart om sådant jag tycker om. Det är det jag ger min hjärna extra utrymme till när jag inte har funderingar på annat av betydelse.

Mitt skval gör mig glad helt enkelt så har du trist skval, byt kanal!
Bloggtoppen.se