fredag, februari 02, 2007

Fåfängligheternas fåfänglighet

Äggstockarna styr hormonproduktioen

Hormonrubbningar kan bland annat ge finnar i ansiktet.

Ergo, en stor cysta på ena äggstocken ger ett pizzafejs!


Jag ser inte klok ut, har inte haft så här mycket finnar på en och samma gång ens under puberteten! Läste någonstans att finnar på kinderna och vid käklinjen hänger ihop med äggstockarna och gissa var de sitter? Helt riktigt, och jag som ska dansa hela helgen och vara söt...

Nu finns det förstås smink men vad kommer det att hjälpa när jag svettas samt dansar kind mot kind med ett större antal herrar som kommer att få ta del av min make up. Åh prutt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om det är till någon tröst kan jag väl påpeka att du inte kommer att vara ensam med finnar.. vi gravida får en del såna också.

På julafton hade jag Örjans 5-årige systerson bredvid mig när vi åt julmat. Helt plötsligt säger han högt: "Vad många prickar du har i ansiktet. Det är säkert 100 stycken!" :)

1:41 em  
Blogger Gudinnan said...

*s* Av barn får man höra sanningen sägs det ju.... =D

Tack och lov har det värsta börjat lägga sig men jag är fortfarande alldes rödprickig. Nåja, jag lär nog få dansa ändå och jag tar med täckstiftet för min mentala frids skull =) Ses ikväll!

2:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se