onsdag, januari 31, 2007

When it rains it pours!

Jag sitter här och håller i mig... Den senaste tiden har jag ställt in mig på att bo i Göteborg ett tag för att kunna bo ihop med Darling i väntan på jobb i min hemstad. I förmiddags pratade jag med en av cheferna här om möjligheten att arbeta i Göteborg under en tid. Någon timme senare får jag ett mail från en chef på ett kontor där jag sökt jobb nu i januari. Hon meddelade att jag inte fått jobbet jag sökt men att hon var intresserad av att prata med mig ändå och ville att jag ringde upp henne. Sagt och gjort, jag ringde och fick veta att hon behövde förstärkning i 4-5 månader under våren och sommaren. Jag tackade för erbjudandet och bad att få fundera på saken.

När jag kom tillbaka till mitt skrivbord låg en lapp om att jag skulle ringa VD´n på företaget jag nyligen blev nekad jobb. "Vill han också ha sommarvikarier?" tänkte jag lite luttrad. Jag ringde snällt upp och undrade vad han hade på hjärtat en dag som denna.

Och då gott folk, visar det sig att tjejen som fått jobbet var gravid och skulle vara hemma från och med augusti. De behövde alltså en person som kunde täcka upp under hennes frånvaro. Eftersom han tidigare sagt att det skulle bli aktuellt med fler tjänster framöver så frågade jag om möjligheten till en fast tjänst. Det skulle bli fler vakanser och jag fick gärna börja min provanställning redan i maj om jag ville.

Jag tackade ja på stående fot!

Idag är jag osårbar!

Jag är nyförlovad, jag har fått ett nytt jobb, jag har höjt min lön och jag ska äntligen bli sambo med Darling!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, grattis!! blir det husköp nu?! har det ordnat sig för J med jobb? massa kramar

6:17 em  
Anonymous Anonym said...

GRATTIS! Det är allt jag har att säga :)

6:27 em  
Blogger Unknown said...

ÅÅÅÅååååhhhhh! Äntligen fler lyckobesked!!! Jag blir så glad för din/er skull att hjärtat pickar lite extra.

Kram!

8:39 fm  
Blogger Gudinnan said...

M: Jag ringer om huset idag....spännande! Han har ju redan ordnat jobbfrågan och tidopunkt där hänger på mig. Så vi flyttar samtidigt om det är möjligt =) (förklarar senare)
Kram!

Danstanten: Tack tack tack! Äntligen på väg hem =)

Anna: Ja äntligen! Efter många om och men kom en vändning vi inte var beredda på. Jag blir alldeles gråtmild av gläjde =) Kram!

10:15 fm  
Anonymous Anonym said...

*ler stort* Böner besvaras så småningom! DU är värd allt detta och mer därtill! *stor kram*

10:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se