tisdag, september 12, 2006

Dans - igen

Jag satt och tänkte lite på vad Danstanten skrivit i det här inlägget. Hur stor roll spelar utseendet på dans egentligen? I första hand går jag på hur de dansar eftersom det är dansen jag är ute efter. Skulle en duktig danskille dessutom se bra ut så är det knappast en nackdel och lite ytlig är jag allt. Vid det här laget har jag dansat med de flesta typer som rör sig ute på dansgolven och om jag ska bjuda upp en för mig okänd kille och jag inte har en aning om hur han dansar, ja då går jag efter utseendet. Han behöver inte vara en superhunk men ett trevligt utseende går definitivt före. Hinner jag stå och titta hur de dansar så kan jag däremot springa över hela dansgolvet för att få tag på en utseendemässigt högst medelmåttig kille som däremot verkar dansa bra.

Jag har ingen stor erfarenhet av att dansa med kraftigt överviktiga killar och kanske beror det mest på att i min stad är det nog bara en jag sett ute på dans och han kan tyvärr inte dansa så bra. Jag skulle aldrig nobba en överviktig kille som bjuder upp men om jag inte sett om han kan dansa så bjuder jag inte upp själv. Ful eller överviktigt är skitsamma om killen är en duktig dansare!

I lördags bjöd jag upp en bildskön kille som visade sig vara rätt kass på det här med att hålla takten. Han hade vett att vara tyst under dansen så jag kunde åtminstone njuta lite av att det var ett par vältränade axlar jag hade ett stadigt tag om. Värre var det under en dans där kille kom och bjöd upp mig när det var damernas. Inget ont i det bortsett från att det var vad jag kallar en rätt nördig typ som dessutom inte kunde dansa. Alls. Jag led mig igenom dansen och tänkte fula tankar som "tänk om någon tror att Jag bjudit upp den här killen?" och "tänk om de tror att jag inte kan dansa bara för att de ser mig med honom?". Inte helt shyssta tankar, absolut inte.

Utseendet spelar en viss roll med det är dansen som är avgörande och en mindre stilig kille men trevlig kille går alla gånger före den som ser väldigt bra ut men är stel och tråkig.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för alla länkar du har gjort till mig! (den som gick direkt till inlägget fungerar dock inte, jag tror att du fick med http:// två gånger.

Jag känner igen mig i precis allt du skrivit. Speciellt det där när man blir uppbjuden av någon som inte kan dansa när det är damernas. Bara för att jag råkar vara en ganska snäll människa så betyder det inte att jag är helt befriad från fåfänga...

12:56 em  
Blogger Gudinnan said...

Precis så är det, lite fåfänga har man ju trots att jag är en rätt snäll och trevlig person.

Och det var så lite så, du skriver ju väldigt bra =)

(länken fixad, hade några // för mycket)

1:34 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för fixen och komplimangen!

Jag har faktiskt lagt till dig i min länklista (på bloggen alltså) också. Tjänster och gentjänster :)

Igår funderade jag på att göra länkar till andra som hade skrivit om dansmaran (direkt till de inläggen), men jag hittade bara dig och en till + några på Lunarstorm, men dit kan man ju inte direktlänka, så det verkade lite futtigt att bara lägga ut två länkar.

4:01 em  
Anonymous Anonym said...

Hihi, kul att läsa mer dansreflektioner. Normalt ebbar ju efterdyningarna från en danskväll ut efter bilfärden hem eller möjligen efter en nattfika nånstans, men på webben kan man ju vända och vrida på alla intryck lääänge!! =)

11:05 fm  
Blogger Gudinnan said...

Lars-Erik: Varsågod, här diskuterar vi både stort och smått i dansväg emellanåt =)

2:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se