onsdag, maj 10, 2006

Ny dag, nya tider

T och Mommy Dearest säger att jag magrat. Inte för att jag känner det på byxorna direkt men tydligen syns det i ansiktet och revbenen.

Det är klart, om man i en vecka eller två lever på spagetti med lite tomatsås och Falurågrut med hommus så ger det kanske vissa negativa bieffekter. Jag behöver verkligen inte gå ner i vikt.

Annars då? Jo tack, det börjar arta sig här nu. Magen är mycket gladare och jag ska testa aloevera-juice också för att vara extra snäll mot den.

Det låter verkligen som en romantisk klyscha men allt känns faktiskt lättare när vi två om det. I Darlings famn blir världen inte lika jobbig och hans oförtrutna entusiasm gör att jag inte kan jag låta bli att låta mig svepas med.

Det är varmt, soligt och jag går i betydligt lättare kläder än för bara några veckor sedan. Körsbärsträden blommar och jag drar med Darling in under dem för att han också ska få hänföras av att titta upp i en rosa sky av blommor med lite blå himmel som skymtas i grenverket. Just där och då vet jag vad som viktigt.
Bloggtoppen.se