torsdag, april 13, 2006

En liten bit från ovan

Jo men så här är det

Att om man tar till "helikopterperspektivet" och ser på livssituationen som består av en mycket fin relation men ändock ett distansförhållande som som kräver mycket planering, tid och pengar, en döende liten mormor som är så sjuk, så sjuk, ett överfall på en buss i samma veva som beskedet om mormors cancer, efter det ett ständigt pendlande till mormor och föräldrar, ett heltidsjobb, en älskling att umgås med, en mamma att stötta

Så är det kanske inte så konstigt att jag ska till läkaren nästa vecka för att diskutera en sjukskrivning på deltid

7 Comments:

Blogger vandrarvild said...

nej, inte konstigt alls. Att du väntat så här länge med det betyder ju å andra sidan att du är stark som fan men alla har ju en gräns, och det är bra att du kommit på att du nått din.

11:16 em  
Blogger Gudinnan said...

Jo, jag insåg att det var dags att vara lite insiktsfull för egen del också, att det inte var ok att gråta på jobbet så fort jag gick in på toa eller att det ska ligga ett tryck över bröstet och ett sus u öronen (nej, inga vaxproppar). Även om jag brukar säga att jag är stark som urberget så kan det blåsa lite även där.

11:53 em  
Anonymous Anonym said...

Vännen, känns skönt att veta att även du inser dina begränsningar.Koppla av med det att så mycket som du har omkring dig inte kan orkas med på lång sikt när man ska bolla ditt vanliga hektiska liv oxå! Älskar dig vännen!! Kram Å

9:17 em  
Blogger Unknown said...

Det känns skönt att höra att du tar hand om dig!!! Kramar till dig!

7:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Badkar med rosa badbomb från Lush och lite gott bubbel i glas med fot att dricka, jordgubbar och druvor att äta, mysig musik i högtalaren, tända ljus och massage av en duktig massör önskar jag dig... Kram Å

1:23 fm  
Blogger crrly said...

Hur har det gått?? KRAM.

9:52 em  
Anonymous Anonym said...

tänker på dig gumman...

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se