lördag, mars 18, 2006

= Sant

Han har sökt första jobbet i staden dit vi vill flytta. Jag har varit på min första husvisning.

Det kommer verkligen att hända på riktigt.
Vi.
Darling och Gudinnan forever and ever.

Hans blå ögon som glittrar när han ser på mig, hans starka armar som får omvärlden att försvinna när han kramar om mig. Aldrig att jag kännt mig så trygg i en relation som jag gör nu, det är som att inget ont kan hända bara bara han finns där. Och jag vet att han finns där, jag känner det. Jag litar på hans ord när han säger "jag tar hand om dig" när jag är som minst och räddast.

Alla våra intressanta diskussioner, vårt tjaffs om tvätten, våra skidturer och gemensamma gymbesök, alla långa kvällspromenader, alla middagar med levande ljus, alla filmer vi somnar till, de kärleksfulla besöken hos respektive familjer och släkt, de korta jobbluncherna vi ändå försöker hinna med ibland. Det är kärlek, inget annat.

Det är trist med sångtexter i dagböcker och bloggar men jag kan inte låta bli. Darling, den här är till dig:

"Ingen framgång i världen
Ingen berömmelsens stund
Kunde skänka mej glädje
Som en kyss från din mun
Alla skatter på jorden
Om dom så låg i min hand
Skulle mista sitt värde
Utan dej i min famn

För du är det enda jag vill ha
Må jag alltid visa att jag älskar dej
Må jag alltid vara där att hjälpa dej
Må jag aldrig glömma vad du ger till mej
Må jag aldrig glömma bort att säja dej
Att du är det enda jag vill ha"

[Björn Afzelius, Det enda jag vill ha]

Hallelujah, I just love him so!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det hääärligt!?

6:04 em  
Anonymous Anonym said...

och förresten... jag är glad för din skull - men det visste du väl redan!

6:05 em  
Blogger Gudinnan said...

Mmm, det vet jag =) Och det är så härligt att känna så här, må alla få uppleva något liknande!

6:59 em  
Anonymous Anonym said...

Hus?! Ooooooja!! *applåderar* och jobb... *rörd* Gud vad jag unnar dig detta min älskade vän.... =)

5:19 em  
Blogger Lena said...

Ibland lever jag i föreställningen att inga älskar varandra som jag och herrH, att vi är unika och mer perfekta för varandra än alla andra...

Men nu får du mig att fundera på om det ändå kanske finns andra som har det lika bra :)

Kram

8:53 fm  
Blogger Gudinnan said...

Åsa: Jaaaa...det går åt rätt håll i a f. Vi har satt det i rullning så får vi se när det händer =D Kramis!

Myran: Ja, och jag tror ju efter att ha fäljt din blogg ett tag att det finns de som har det lika bra som vi har det! Jag bara älskar att läsa om lycklig kärlek, det ger hopp =)

10:59 fm  
Blogger Unknown said...

Än en gång ler jag med myspirr i hela kroppen när jag läst dina ord.

Tack!

7:28 fm  
Blogger crrly said...

U-n-d-e-r-b-a-r-t!!

Grattis!!

1:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se