fredag, februari 17, 2006

Status

Läget är så gott som det går under kontroll nu. Eller rättare sagt, jag har kapitulerat inför det faktum att jag inte har någon kontroll.

Ringde psykologlinjen vi har tillgång till via jobbet för att få en förklaring på varför jag fick ett tryck över bröstet som gjorde ont så fort jag kom till jobbet.

"Du jobbar en hel del med kundkontakt, eller hur? Och då ska du kunna prestera och vara framåt?"

Jo, det är sant.

"Och just nu, med tanke på allt som hänt, så klarar du kanske inte riktigt av att vara i toppform i kundmötet. Det är ångest du känner som ett tryck över bröstet"

Jaha. Suck.

Nåja, efter ett samtal med chefen så ordnade vi lite andra uppgifter åt mig att pyssla med ett tag, sådant som inte kräver kundkontakt. Det fungerar ganska bra när jag får jobba i min egen takt med sådant som inte innefattar Le Och Var Trevlig Och Kompetent.

Vi har också bestämt att jag ska åka hem till familjen nästa vecka för att umgås med mormor och följa henne till läkare. På söndag sitter jag på nattåget och på måndag tar jag bilen hem till föräldrarna. Ska bli skönt att komma hem till dem och att äntligen få träffa mormor. Det är så mycket jag vill prata om innan det är för sent. Vill få berätta ännu en gång vilken bra mormor hon är och har varit under hela min uppväxt och vuxna liv. En av mina främsta supportar och förebilder.

Gruvar mig för att åka ifrån Darling. Vem ska krama om mig på kvällarna så att jag känner att allt kommer att bli bra? Hans närhet fungerar som ett plåster på allt som gör ont och han får mig att känna mig tryggare än någonsin. I hans närhet har jag lättare att hitta skrattet och det som är bra i mitt liv.

Fysisk status:

Aptit -si så där, svälter inte
Trycket över bröstet är inte lika jobbigt så länge jag inte försöker prestera något (T förklarade att det är kroppens sätt att säga att den är ledsen)
Kroppen känns om strax innan en migränattack, underligt
Det pulserar och susar i höger öra (Vaxpropp?? Hur känns en sådan?)

Psykisk status:

Inte skakig längre
Mindre orolig
Disträ och fumlig
Ledsen
Trött

Men är ändå vid ett relativt gott mod, jag kommer att ta mig igenom det här också. Jobbar aktivt med att förstå att jag inte behöver vara Superwoman hela tiden, det räcker om jag är det ibland.

2 Comments:

Blogger crrly said...

*läst ikapp* Ojojoj. Inte alls konstigt att du inte är i toppform. Stor kram.


Word verif: urtgardh (sre ut som ett efternamn...)

1:20 em  
Blogger Gudinnan said...

Tack...och av alternativen "bit ihop" eller "bryt ihop" så är det bara bit ihop som fugnerar just nu. Eller bryt ihop lagom så att det senare går att bita ihop. Suck.


Jupp,urtgardh låter som ett tyskt efternamn =)

10:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se