måndag, april 24, 2006

Plåstra

Jag tystande visst ett tag.

Men det beror på att jag håller på att reda ut mig själv lite. Det var inte ok att bli hyperstressad och få det där obehagliga ångesttrycket över bröstet så fort jag kom till jobbet, jag insåg det ganska snabbt. Så jag ringde den där psykologlinjen igen, den där som vi har tillgång till via jobbet, och grät. Försökte förklara hur jag kände det och fick ett verkligt bra bemötande. Och några insikter.

I samråd med dem, min chef och en läkare så tar jag det lite lugnare i ett par veckor, arbetar 50% och ska få träffa någon som kan hjälpa mig koppla ihop trådarna igen.

Jag är inte deprimerad om någon tror det, inte alls. Det är snarare som om delar av systemet kraschat lite och behöver lite lagning och vila.

Det sitter känslor i kroppen som behöver nå medvetandet och kopplas ihop med känslorna. Trycket och värken i bröstet är sådant som vill fram, jag förstår det men vet inte hur man gör.

Det är inget större fara med mig, jag behöver bara ta hand om mig lite bättre.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag tror att du bara behöver lite tid och fokusering så löser det här sig för dig. De där känslorna kommer att kopplas rätt och det som känns trasigt limmas ihop.

Tänker på dig.

7:40 fm  
Blogger crrly said...

Skönt att höra av dig igen. Kram.

11:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Så kan det gå ibland.... Inte koonstigt alls. Hoppas lagandet går bra och låt det ta tid om det behövs! =) KRAM

4:50 em  
Blogger vandrarvild said...

tänker på dig raringen, ta den tid du behöver, och gråt när du känner för det. tusen kramar.

12:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se