torsdag, december 15, 2005

Önskelista

Kära Tomten

I år har jag varit ganska snäll och rar. Inte bråkat så mycket, älskat en massa och försökt göra mitt bästa nästan jämt. Så lagom till jul önskar jag mig (förutom fred på jorden, jämlikhet, rättvisa och mat till alla förstås):

* Ett par nya jeans
* En resa till Bali
* Ett par kattmatskålar i keramik från Mique (så söta)
* Vetskap om var vi ska bosätta oss
* Nya jobb åt både mig och Darling på samma ort
* Marimekko-skålar från Ittala
* Gore-texskor med vibramsula
* Skaljacka
* En ny klänning till nyår
* En bilreparation
* Lite högre lön
* Earbags
* Mp3-spelare
* Ny kabinväska

2 Comments:

Blogger crrly said...

Nu känner mig jag gammal... eller iaf helt ute.

Vibramsula?
Skaljacka? (Ser framför mig en mobil med liten jacka, alternativt en sköldpadsskalsjacka)
Earbags? Att bära öronen i?

2:18 em  
Blogger Gudinnan said...

Crrly: *s* ingen fara, om man inte är lite insatt i friluftsgrejor eller bor i norrland med en massa friluftsfolk runt omkring sig så är det svårt att veta =)

Earbags = som ett "fodral" du trär över öronen. Kan användas under mössa eller för sig själva

Skaljacka = Jacka tänkt att ha som det yttre lagret, ej mycket fodrad utan man kör lager på lager principen. Oftast svindyra

Vibramsula = Lite hårdare sula som passar vid vandring i t ex fjällen.

5:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se