tisdag, december 13, 2005

Katt-rea

Lilla kattfröken blev hämtad från kattvakten igår efter några veckors inkvartering. Rar som hon är tyckte hon att det var läge att högljutt tala om att hon var hemma och på plats. "Nu är jag heeeeemmaaaaaaa! Hööööööör du mig matte? Jag är heeeeeeemmaaaaaa!"

Ja då, matte hörde och matte trodde hon skulle bli galen. Jag kom i säng alldeles för sent eftersom det blev sen hemkomst från en god vän och lilla fröken började sin serenad ungefär samtidigt som det var dags för matte att sova. Stoppade öronproppar i öronen men när hon ställde sig i min säng och skrek blev hon portad från sovrummet. Basta. En gapande katt hörs däremot genom både öronproppar och stängd sovrumsdörr men till slut somnade jag. Mitt i natten vaknade jag till och visst, hon höll igång fortfarande. Som den goda djurägare jag är ville jag vid det här laget kasta något hårt på henne. Billig katt, billig.

Klockan ringde och katten gapade. Ihärdigt.

Först när det var dags för mig att åka till jobbet tystnade hon och gick och lade sig. Den lilla sötnosen. Tur att hon är världens sötaste lilla kisse och att hon brukar tystna efter en första nattens serenader.

4 Comments:

Blogger Indeterminacy said...

I wish I could understand your blog. I can get bits and pieces, but basically I only know a little Norwegian, Dutch and pretty good German. Do you have anything online in English?

12:28 em  
Blogger Gudinnan said...

No, sorry, I only write in swedish =)

12:54 em  
Blogger Unknown said...

Tror du att hon protestgnäller eller glädjejublar?

Den Andre har varit gnällig i flera veckor. Han går och stryker sig mot väggarna och gnäller och gänller. Jag tror att det frustrerar honom att han vet att det finns möss i väggarna som han inte kommer åt.

7:44 fm  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Efter att ha levt ihop i åtta år så tror jag att det i första hand handlar om någon typ av revirmarkering. Men jag är lite osäker den här gången för hon känns lite stressad och det brukar hon inte bli. Är lite orolig att det beror på åldern för hon skrek lite inatt också.

Apropå din kisse; låter som musjakt *s* Min höll på att klättra på väggarna när jag bodde i huset på landet och hon hörde en mus i väggen.

9:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se