onsdag, december 07, 2005

En ny liten själ

Älsklingen blev morbror till en liten pojke inatt. Många timmars kamp som slutade med ett akut kejsarsnitt. Usch, det verkar gå inflation i jobbiga förlossningar i min närhet.

- Det är nog tur att du inte ska ha barn just nu med tanke på hur det gått för dem du känner
- Mmhhmm, det blir du som föder barnen, bara så att du vet det.

"Tulo mellan knäna" som en av mina vänner brukade säga angående preventiva åtgärder. Eller kanske inte. Jag vill jättegärna ha barn snart, jag vill bara slippa föda dem själv. Nåväl, först önskar jag mig ett bröllop, sedan kan vi slänga pillerkartan all världens väg och försöka göra skarpt läge av all övning.

5 Comments:

Blogger vandrarvild said...

Tulo mellan knäna? är inte Tulo ett märke på tabletter, de där dörvita askarna med vita runda tabletter i?
Grattis till din älsklings syster då, och bäbisen :)

11:38 em  
Blogger Gudinnan said...

Jo precis, och försök göra barn om du samtidigt försöker klämma fast en Tulo mellan knäna.... TAck förresten =)

9:19 fm  
Blogger crrly said...

Äh, kaifrån funkar det väl ändå, trots Tulo?! ;)


Man får nog ta och adoptera om man ska slippa all förlossningsskräck...

4:13 em  
Blogger crrly said...

kaifrån = bakifrån. Ju.

4:14 em  
Blogger Gudinnan said...

Crrly: Jo, det är kanske sant men jag tror ändå att det är lite besvärligt att samtidigt koncentrera sig på att knipa fast tabletten mellan knäna =D

10:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se