fredag, december 02, 2005

Mode-faux pas

En medelålders, kvinnlig kollega som sitter en liten bit från mig har en väldigt egen syn på kläder och stil.

Idag har hon på sig en röd tröja med svarta prickar i någon typ av collegematerial, det långa, oklippta håret har hon i en fläta på ryggen och den är fastsatt med en hårsnodd dekorerad med en nalle i tomteluva. Lägg till stora glasögon a´la 80-tal och hårnålar fastsatta mitt uppe på huvudet.

[nej, man ska vara en större människa än en som dömer ut andras kläder, men ändå....]

2 Comments:

Blogger vandrarvild said...

jag tycke sånt är så näpet, så naivt bortkommet att det är sött. Äldre kvinnor utan koll är söta. Det är bra.

12:40 fm  
Blogger Gudinnan said...

Jo, hon är söt på sitt sätt. Fast jag kunde inte låta bli att le när jag såg nallen som satt i flätan =)

4:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se