onsdag, december 14, 2005

Lite tid tack?

Nu har jag två dagar i rad kommit på mig själv med att önska att jag skulle bli sjuk så att jag fick vara hemma i några dagar.

Det är inte så att jag är utarbetad eller sönderstressad, jag är bara inte ikapp med mig själv. Min kalender är fulltecknad av jobb, resor och högtider och det är inte mycket som går att ändra på. Jag önskar mig en dag helt för mig själv där jag bara kan vara hemma och göra vad som faller mig in. Vill jag glo på såpor hela dagen så ska det inte vara någon som lägger sig i det.

Jag vill få tänka klart en tanke, gå i morgonrock till klockan 12, ta en promenad i dagsljus, läsa ut den senaste boken, bläddra klart i mina inredningstidningar, ligga i soffan med katten på magen, äta makaroner med riven ost om jag inte vill laga mat, klä mig i myskläder, ha stripigt hår, läsa bloggar, skriva i min egen blogg utan avbrott. Helt enkelt bara få vara en endaste dag eller två.



Bara en liten förkylning då?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kom hit å pussas lite med O så kan han nog ge dig lite snorbaciller åtminstone ;) fast dom verkar inte så farliga, det är nog baciller av snällare slaget!? *hoppas på iaf*

8:23 em  
Blogger Unknown said...

Låter alldeles ljuvligt!!! Och det är precis så jag hade tänkt tillbringa min lördag. Ingenting planerat. Inget som måste göras. Mer än att jag ska ta hand om mig själv.

8:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se