fredag, december 16, 2005

Another shitty day

Ok, den här veckan har inte varit till min fördel. Eller jag har inte varit till min fördel närmare bestämt.

Har inte kunnat sova ordentligt, katten har väckt mig regelbundet med sina serenader lite då och då så jag har vaknat mer död än levande. Bilen besiktigades i tisdag och fick givetvis en anmärkning på att vänster länkarm fram är rostig och behöver bytas = reparation och ombesikting inom en månad. Apropå bilen som kom fordonsskatten som en överraskning igår och ska betalas i januari. Nej, jag är visst inte alltid så förutseende som jag önskar att jag vore.

I morgon har jag sedan länge lovat att jag ska ställa upp och arbeta lite ideellt i några timmar och eftersom den som bad mig är en god vän så kan jag bara inte ställa in det eftersom jag vet att de behöver all hjälp de kan få. Jag hade helst bara tagit det lugnt och kanske tagit en fika på stan med några vänner.

På söndag har jag tagit på mig att jobba på övertid i sex timmar eftersom det var kris på jobbet och med tanke på förestående bilreparationer kände jag att jag inte var i position att tacka nej.

Jag har fått en ny kollega i mitt team som jag tyvärr inte tror att jag kommer att komma så bra överens med. På senaste fikarasten satt hon och berättade om TV-shops produkter för mig. Jag är så intresserad. Hon är liksom så....mycket.... Och jag har svårt för påflugna människor som inte läser in signaler och andras gränser.

Idag är jag sur, kinkig, trött och grälsjuk. Jag blir arg på allt, vill skriva elaka insändare, skicka sura mail och bara ha en massa tråkiga åsikter om allt som tas upp i min närhet.

Prutt


[fast jag är i alla fall väldigt snygg idag. Håret är välkammat och blankt för en gångs skull, min nya kofta är snygg och med mitt fina Snö of Sweden-halsband på blir jag en babe. Så det så.]

2 Comments:

Blogger crrly said...

Å. Blankt hår!

2:19 em  
Blogger Gudinnan said...

I know, ibland så händer det oväntade!

5:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se