fredag, oktober 07, 2005

Smidiga Gudinnan

Något less Gudinna efter att ha letat snygga höststövlar i veckor:

- Finns det verkligen bara stövlar för kvinnor med FETA vader??? Finns det inga med smalare skaft?

Butiksbiträdet med iskyla i rösten:

- Nej, det här är vad vi har!

Ungefär där lägger eder Gudinna märke till att det är en kvinna av den lite rundare sorten hon talar med och som har just lite grövre ben än undertecknad.


[fotnot: Nej, det är jag som råkar ha ovanligt smala ben i kombination med lite större fötter, därav problemet att hitta stövlar som inte ser ut som ett par gummistövlar. De flesta kvinnor har normala ben, medel, lagom. Inte feta....jag var bara less den dagen]

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag gav upp stövelletandet för några år sedan och det av ungefär samma anledning som du är stövelfrustrerad. Jag har stl 40-41 i skor och med hjälp av min sladden till datormusen och en linjal kom jag fram till att mina vader är ca 33-35cm i omkrets där de är som störst. Jag har nog aldrig hittat ett par stövlar som inte är för stora för mina vader om jag lyckats få ner foten i dem.

Plus att jag inte är så förtjust i de höga klackarna. Jag tycker oftast att mina 182 cm räcker...

Hittar du braiga stövlar får du tipsa om var du fyndade!

10:30 fm  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Det FINNS alltså fler smalbenta kvinnor med större fötter! Vi verkar ha ungefär samma dimension i fot- och vadväg så vi förstår varandra =) Hade vi haft stl 36-37 hade vi kanske kunnat hitta stövlar men tydligen tror fabrikanterna att man blir grövre bara för att fötterna är större. Fel, fel, fel, fel. Jag lovar att rapportera om jag hittar några bra, är ju rätt lång själv också (1,76) och vill inte vingla för högt upp.

10:54 fm  
Blogger crrly said...

Hahahahahaaaa, vad pinsamt!!! :D

Är det inte så att stövelskaften är vidare i år? Jag tycker det verkar så, det lilla jag har sett av stövlar. För att man ska kunna ha byxbenen instoppade, kanske.

12:31 em  
Blogger Gudinnan said...

Crrly: Jopp, jag smet därifrån rätt omgående samtidigt som Darling lovade att när vi blir rika ska jag minsann få handsydda stövlar från Milano =D

Det är lite olika det där med hur vida de ska vara. En del är "normaltajta" med en del är lite vidare för att man just ska stoppa in byxorna. Det är bara det att även de som man ska stoppa in byxorna i är för stora =/

2:50 em  
Blogger crrly said...

Ehm, eller tvärtom va? Du förvirrar mig! *haha*

3:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se