tisdag, september 27, 2005

Ingen Någon

Jag tänker aldrig någonsin mer vara någons Någon. Någon att hålla om, Någon att bry sig om, Någon att säga sig älska.

För många år sedan sa en nybliven pojkvän några veckor in i förhållandet; " Det är så skönt att ha någon, tycker du inte det?" Jo, jag höll med och tyckte att det var skönt att ha Någon. Senare förstod jag att jag var just Någon, inte den unika Gudinnan att älska. Någon som bekräftade, brydde sig om och fanns som stöd. Antagligen var han Någon för mig också. Någon som kunde hjälpa mig leva ut den dröm jag hade om det perfekta förhållandet.

Det har hänt att jag medvetet låtit någon vara Någon. Någon att trösta sig hos när livet trasslat sig och jag behövt Någons uppmärksamhet och ömhet.

Jag tänker aldrig låta honom vara Någon och jag är inte heller Någon i hans liv. Jag är hans Gudinna, han min Darling och vi kommer aldrig att nöja oss med mindre.

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag har tänkt på det där jag med. På begreppet "att ha Någon". Och tror att anledningen till att jag har varit singel så länge innan jag träffade nuvarande pojkvännen är just att jag inte har velat vara någons Någon. Inte maskerat som ett seriöst förhållande i alla fall...

8:27 fm  
Blogger Gudinnan said...

Mm, precis så är det. Har ju också varit singel i rätt långa perioder och det har varit just därför. Har inte nöjt mig med mindre om det inte varit ett tillfälligt, högst medvetet val. Och nu har man träffat Honom. Det är häftigt!

10:26 fm  
Blogger vandrarvild said...

Åh, T, du är så klok, jag vill inte heller vara någon Någon för då kan de lika gärna välja nån annan; då är jag inte speciell.
Jag ska funderar på kärleken inatt tror jag. Göra nån slags lista på egenskaper jag söker eller nått.

11:25 em  
Blogger Gudinnan said...

Lena: Tack =)Vet du, för ett antal år sedan gjorde jag en likande lista om vad ajg ösnkade i en partner. Efter en tid fick jag till mig att det kanske kunde bli lite svårt att uppfylla min kravspec....Min nästa önskan blev istället att hitta en partner att älska, som älskar mig och som jag kan leva i ett lyckligt och harmoniskt förhållande med. Jag börjar tro att en den sista versionen var den som fungerade till slut =)

10:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Den listan verkar verkligen ha fungerat min vän. Hoppas bara jag kan få möta din Darling snart!!
Stora kramar!!

12:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se