måndag, augusti 22, 2005

Chock-missbruk

Naken-chock: Om hur en kort klänning visad på snygg artist i TV plötsligt väntas chocka hela svenska folket. Ja, tänk vilken chock, det har vi aldrig sett tidigare.

Bröst-chock: Om hur ett kvinnligt bröst förväntas chocka hela USA och resten av världen. Kvinnan har två bröst, det ena råkar hoppa fram ut kläderna. Världen har inte sett bröst tidigare och chockas svårt, krisgrupp tillsatt. Kvinnan ber offentligt om ursäkt för det inträffade.

Chock-sänkning: Om hur Ica sänker priserna på massor av varor. Svenskarna chockas svårt istället för att ta till sig det hela som en glad överraskning.

Tänk vad chockskadade vi blivit nu för tiden enligt vår kära massmedia, jag vet inte hur jag ska kunna hantera detta.



[by the way; någon som kan förklara hur man länkar till andra bloggare på sin sida?]

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Öppna din blogg och gå till fliken Template, bläddra dig ner i texten till du ser något som handlar om "side-bar" och innehåller orden "Google News". Där ändrar du för att få länkar i sidan av din blogg.

Du kan sätta en rubrik ovanför listan och sen fixa in så många länkar du vill (tror jag i alla fall). Vill du att länken ska öppnas i ett fönster för sig måste du lägga till "target="_blank" i texten. Min "länkrad" till din sida ser ut så här:
< li >< a href="http://gudinnan.blogspot.com/" target="_blank" > Gudinnan < /a >< /li >

(Ta bort mellanslagen innan och efter "<" och ">". Var tvungen att lägga till dem för att kunna posta kommentaren.)

Får du rätt på det?

8:34 fm  
Blogger vandrarvild said...

instämmer med föregående talare. och sen kopierade jag en massa av de där Edit Me-raderna för att ha till senare för jag gissar att man kommer få en hel del fler bloggar att länka till snart.

Det ligger rätt långt ner på den där sidan med koderna i alla fall.
Själv var jag inne och pillade ohc testade att byta teckensnitt och sånt och det funkade det med. Jag är skitnöjd över att jag vågade, haha.

9:32 fm  
Blogger crrly said...

*förstummad av chock* :-O

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se