lördag, juni 04, 2005

Små musiker

Är det bara jag som reagerat över att så många manliga musiker är så väldigt små? Ta t ex Bryan Adams, min tonårsidol, som visade sig vara en tvärhand hög och en metrev bred. Sting i all sin glans och ack så liten, så liten. Andreas Jonsson som knappt fyllde ut de minimala skinnbyxor han hade på spelning på kårhuset för några år sedan. Lars Winnerbäck med den stora, underbara rösten och den icke lika imponerande kroppshyddan. Jocke Berg (Kent) i tajta svarta jeans ser inte heller ut att kunna lyfta tunga saker med den spensliga kroppen.

Nu är det förstås deras musik som är intressant i första hand och jag borde väl antagligen inte ens kommentera deras utseende. Men visst har jag haft en mental bild av dessa herrar innan jag fått se dem i verkligheten och då tagits ner på jorden. Deras stora röster har gett mig en kraftfullt bild över hur de ser ut och sedan visar det sig att det inte alls stämmer med verkligheten.

Jaja, ytliga funderingar av en kvinna som har en preferens för stora, starka, lite biffigare män. Huvudsaken är att de tar mig till de musikaliskt höga höjderna så tar min alldeles egna biff mig till de andra.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Kan inte låta bli att fnissa åt slutklämmen på inlägget... *ler*

11:33 fm  
Blogger crrly said...

Inte jag heller! :) (Dvs: instämmer med föregående skribent!)

8:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se