fredag, september 30, 2005

Tillbakablick

För tio år sen:
* Hade jag just börjat plugga på högskolan
* Färgade jag håret svart
* Bodde jag ihop med min första stora kärlek i en 1:a

För fem år sen:
* Var jag sambo med ny kärlek i bostadsrätt.
* Fick jag min första tillsvidareanställning.
* Dog min ena katt, kvar blev Wilma

För tre år sen:
* Bodde jag och katten i ett litet hus på landet
* Planerade jag flytt till Göteborg
* Tyckte jag att världen låg framför mina fötter

För ett år sen:
* Hade jag nyss flyttat in i min nuvarande lägenhet
* Ville jag desperat ha ett nytt jobb
* Försökte jag tro på att kärleken skulle finnas även för mig

För en månad sen:
* Hade jag kommit hem efter några veckor hos Darling
* Behövde jag inte använda strumpor i skorna
* Saknade jag katten som varit på sommarlov hos föräldrarna

Igår:
* Flög jag till Göteborg
* Firade jag och Darling att vi varit tillsammans ett halvår
* Åt vi middag på samma fina restaurang vi hade vår första dejt på

Idag:
* Tackar vi av min förra chef som går i pension
* Ska jag gå på 30-årsfest hos lovely T
* Borde jag nog jobba lite hårdare

Imorgon:
* Ska Darling och jag gå på stan och leta kläder
* Hoppas jag att solen skiner
* Måste jag jobba på kvällen
Bloggtoppen.se