torsdag, april 19, 2007

Så j***a läskigt!

Jag har alltså fyra små sår på magen som är täckta med fyra små plåsterlappar. De är tydligen igentejpade och utanpå ligger en liten kompress och över det något genomskinligt, självhäftande som gör att man även kan duscha med förbandet på.

Alltså, jag tycker det är skitläskigt att ha små sår som jag vet har varit hål som gått hela vägen in till magen! Jag tittar på dem men vill inte ta in att de opererat mig och skurit i mig. De sa att jag skulle låta tejpbitarna ramla loss av sig själv men de sa inget om när jag ska lossa på förbanden. Och jag VILL inte ta bort förbanden, jag vill inte se såren! Läskigt, otäckt, obehagligt!

Om jag trycker lite lätt på förbanden så gör det ont, det känns att det finns sår där under och jag vill inte befatta mig med dem. Jag tror jag ringer och kollar med dem imorgon hur jag ska göra, hur länge jag kan behålla dem på utan att huden ruttnar och faller av.

Någon som vet hur man gör?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

tejparna lossnar av sig själva. eller när de börjar lossna/släppa i kanter och så, då kan du försiktigt pilla bort dom själv. och förbandet - det genomskinliga och självhäftande kan du ta bort efter ca en vecka. det ska nog inte sitta längre. och du, jämför 4 små hål med ett långt streck som det kommit en bebis ur ;) och det är klart att det gör ont om du trycker på det!! låt bli. du kommer nog att bli blå och grön och lila runt om. det blir ofta/alltid blåmärken efter böket. ring om du är osäker.... Kramar!!!

9:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag instämmer med föregående talare (eller kommenterare...): låt bli att trycka! Det är klart det gör ont! och det är fantastiskt att man kan utföra titthålsoperationer med endast fyra små hål i stället för att behöva öppna upp buken... OCH. minns vad vi pratade om... jättebra att ha fått det här gjort nu.

Tänker på dig. Det var fantastistk trevligt att prata med dig och jag ser fram emot att få leka med dig :-) Skickade det där sms:et vi pratade om; inget svar...

Kramar Pia

10:10 fm  
Blogger Gudinnan said...

Ok tjejer, nu är det inte så att jag tryckt hårt på mina små sår...mer kännt på förbanden lite lätt och sedan tyckt att det varit läskigt :-)

Tack detsamma Pia! Här ska lekas när jag har flyttat, var så säker :-) Lugn du, svar lär komma på sms:et. Man får bara vänta lite längre än vad man tycker om ibland ju....

10:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se