tisdag, mars 27, 2007

Jobbigt

Idag var jag på återbesök för att kolla om cystan försvunnit. Eftersom jag inte känt av den på ett par månader så trodde jag att jag mest bara skulle dit för att få ett kvitto på att allt var ok och sedan gå hem med lätta steg.

Icke

Fanskapet är kvar men ligger antagligen lite bättre till eftersom den inte gör ont. De vill operera bort den inom den närmaste månaden, en titthåloperation. Luften gick ur och jag bara grät hos den söta, trevliga och väldigt gravida läkaren.

G: Kan du berätta en gång till hur man går tillväga? Hur många snitt de behöver göra?
L: Ja, det blir två snitt vid bikinilinjen och ett under naveln, så det är bara det som kommer att synas när du har bikini
G: Nu är jag inte speciellt orolig för ett litet ärr på magen, utan snarare över det faktum att de ska skära i MIG! *piip*

Åh, vill inte vill inte vill inte!

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Attans då!!! Det hade ju varit så skönt om också det här beskedet hade ridit på "det-går-bra"-vågen... Kommer hålla tummarna när det närmar sig. Och är helt säker på att det kommer att gå bra!

7:59 fm  
Anonymous Anonym said...

T! Jag förstår att det känns obehagligt, hemskt och skrämmande, men jag tror att det är en ganska ofarlig operation.

Det är ju värre att ha kvar cystan inuti dig!! Massa kramar!!!

8:06 fm  
Blogger Gudinnan said...

Jo, det är ju ett relativt enkelt ingrepp men det känn så fruktansvärt gruvsamt. Jag trodde också att allt trist var över för en stund men nu väntar oepartion och sjukskrivning i några dagar när jag hellre hade umgåtts med mina kollegor som jag flyttar ifrån.

Och så finns risken att äggstocken är så pass förstörd att det måste ta bort den och det vet jag inte förrän jag vaknar i så fall.

Jag må vara fullvuxen men jag är livrädd för ett sådant ingrepp och tänker be om lugnade så fort de kan tänka sig att ge mig det =/

Men tack för er peppning, det betyder mycket =)

12:23 em  
Anonymous Anonym said...

Du får lugnande inna operationen. Och om äggstocken är ok så är det en mindre operation. *vet* de flesta får vakna till och sedan gå hem samma dag. Men jag tror att eftersom du är så lättpåverkad av vanliga smärtstillande så får du nog vara kvar över natten. och det kan väl vara skönt att ha personal runt som kan och vet, än att ligga ensam hemma i sängen och ha ont?! *lååångt* det kommer gå bra, och de tär bättre att dom tar den nu innan den växer och förstör! kram

6:33 em  
Anonymous Anonym said...

Onskar jag kunde vara hemma och ge dig en kram eller fler for den delen. Allt kommer att ga bra. Nar det ar klart ar den ju helt borta och du slipper tanka mer pa det. Tank istallet pa allt nytt och roligt som du har framfor dig. Manga varma (och lite kladdiga) kramar fran langt borta. // Terese

5:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se