tisdag, mars 20, 2007

Skendräktig

Jo, det är jag det. Eller magkatarr kanske en del skulle kalla det. Mamma har väl rätt när hon kallar mig skör. Kroppen ger henne rätt i alla fall. Jag är väldigt stressad även om det är mycket positivt som händer just nu. Det senaste året har slitit på mig och jag tål inte mycket stress innan systemet protesterar.

Hur som helst, jag ser ut som om det hänt saker i Gbg, eller rättare sagt att saker som hänt tidigare plötsligt blivit väldigt tyligt. Magen är öm och svullen och på jobbet så råkade jag se mig i profil. Herrejävlar och här hade jag gått och klappat min stackars mage för att trösta den lite!

Snacka om att skapa grundlösa rykten i onödan, kollegorna har ändå stenkoll på eventuell viktuppgång/illamående/trötthet i mitt fall och de har gjort mig "gravid" fler än en gång "säkert att det inte är något på gång?". Det lär synas i så fall, brukar vara mitt svar. Och den här veckan....tja, jag har inte fått igen mina vanliga byxor och magen står ut som en liten boll. Helvete.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppsan.. där ser man hur lätt rykten kan uppstå! Hoppas du kan få den stackars magen botad. Tänk på att den ska i brudklänningen snart *ler*

7:12 fm  
Blogger Gudinnan said...

Mmm, men jag tror att det är tillfälligt plus att jag nog ska ge den lite piller mot eländet. Så här ska magstackaren inte behöva ha det.

Dessutom så ska den vara platt och fin i brudklänninngen innan den får lov att anta bebisform =D

8:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se