tisdag, mars 13, 2007

Flur

När jag flyttade hit till Göteborg för några år sedan så gjorde jag inte bara bekantskap med göteborgarna utan även med den fuktiga luften. Ni vet väl ihåg vad fuktig luft kan göra med ett hår? Jag spenderade över 1000 kronor på hårvårdsproduketer under min första månad i staden. Över 1000 Kronor! Det blev nytt, svindyrt schampoo och balsam, skumbalsam, silikondroppar och gud vet vad. Inget hjälpte riktigt bra egentligen.

Jag är tillbaka i Göteborg och så även luftfuktigheten. Mitt annars så spikraka hår är frissigt och burrigt och Darling kallar mig Flurhåra*





* Härrör från en tidig morgon för länge sedan när vi fick för oss att hitta på vikinganamn åt varandra. Jag blev Sigrid Flurhåra och Darlings alter ego är Rödskägg den hunse och tame.
Bloggtoppen.se