onsdag, februari 14, 2007

Mitt hjärta

Jag tyckte att jag fått vänta alldeles för länge på kärleken. Den där omvälvande, självklara kärleken. Jag trodde att jag visste vad jag letade efter och hade en bild av hur jag trodde att kärleken skulle te sig för mig när den väl kom in i mitt liv i form av en kärleksrelation

Så träffade jag till slut Darling och inget var som jag förväntat mig fast så oändligt mycket bättre. Jag valde honom och ännu bättre, han valde mig. Han ville leva mig och han visade det på alla sätt jag kunde önska. Han är värd all tidigare kärlekssorg, alla grusade förhoppningar och drömmar som fått kasseras och byggas upp igen. Han väger upp alla ensamma stunder när jag önskade mig någon att hålla om och älska. Han är värd all avundsjuka jag riktat mot lyckliga par som strosat hand i hand eller hållit om varandra på det där ömsinta sättet som bara älskande kan.

Det är vår tur nu och vi gifter oss nästa vinter

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det härligt när man hittar rätt? När alla bitar bara faller på plats. Även om det inte alltid blir på det sätt man själv hade planerat *ler*

Jag är så glad för din/er skull och ser fram emot att läsa om alla bröllopsbestyr :)

7:40 fm  
Blogger Gudinnan said...

Mmm, det är alldeles underbart härligt! Och igår lyckades vi komma fram till att det blir ett vinterbröllop i antingen december eller januari.

Det kommer antagligen att bli en hel del hus- och bröllopsprat i den här bloggen under året =D

12:58 em  
Anonymous Anonym said...

Vinterbröllop? Nice! Jag kan se dig i varm fiiiin kappa/vit pälsaktig snygg sak! Planer oj va kul! Behöver du hjälp med nått vännen så hjälper jag dig. Post och paket går till de stora skogarna från hufudstaden om så behövs. =) ser förresten fram emot att ha dig i min soffa snart. När var det nu igen? Minnet dimmigt men kort... ;oP

10:31 em  
Anonymous Anonym said...

Kappa ÖVER underbar klänning förståss på väg till och från vigseln... =)

10:32 em  
Blogger Gudinnan said...

Jupp, jag ser den också, en figursydd snygg sak utanpå den perfekta, figursydda klänningen =D

Just i skrivande stund har ajg ingen kalender men det är första lördagen i april jag tänkte våldsgästa er en natt =)

Vi har en del att snacka om nu! Kramis!

11:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se