onsdag, september 20, 2006

Det viktiga Valet

Vid fikat en sen kväll på jobbet diskuterades det val framför en valdebatt på tv. Om och i fall att började stötas och blötas i soffan.

Gudinnan: Men ok då, vi säger så här istället: Om ni måste ligga med någon av partiledarna, vem skulle ni välja då?
Manlig kollega: Lätt val! Maud!
Gudinnan: Maud? Har du glömt miljöparti-Maria?
Manlig kollega: Ja just det, hon är ju språkrör! Maria, helt klart, hon är ju rätt fin.
Kvinnlig kollega1: Hmm, Kanske det blir Reinfeldt då....
Gudinnan: Det får bli Göran Hägglund!
Kvinnlig kollega2: Göran Hägglund? Men har inte Reinfeldt finare ögon?
Gudinnan: Nej men tänk er så här: ta av honom glasögonen och slipsen, rufsa till honom i håret och knäpp upp skjortan.....
Kvinnlig kollega1: Det förstås....det är lite Clark Kent över honom....
Gudinnan: Precis! Och man man tvunget måste välja en till så hamnar väl Reinfeldt tvåa.
Kvinnlig kollega3: Han den andre miljöpartisten då? Skulle inte han duga lite då?
Hela gruppen: Njaaeee va....
Kvinnlig kollega2: Tänk er Lars Leijonborg då, med det där ögonbrynen. Nej, han känns inget vidare!
Kvinnlig kollega3: Lars Olhy....huvva!
Gudinnan: Då tar jag alla gånger Maria före någon av dem!

Det var ett svårt val i år.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

*skrattar* Det här var ju ett ovanligt uppfriskande politiskt inlägg!!

8:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med om att det var ett uppfriskande politiskt inlägg! I min bekantskapskrets har ingen tänkt tanken. Och jag ser bara en kiwi med ögon när jag tänker på Reinfeldt, för så har en programledare på radio beskrivit honom... Vet inte om det är bra eller dåligt!

12:35 em  
Blogger Gudinnan said...

Tro mig, det började som en seriös diskusion men undertecknad fick den att spåra ur...

Kiwi med ögon??! *s* Den var bra! Ja, han är ju ingen skönhet direkt, men så hetero som jag är så kommer han ändå före Maria.

12:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se