onsdag, juni 21, 2006

Bilringar

Varför envisas så många med att klämma ner sig i byxor som klämmer ihop dem och ger en finfin bilring som hänger utanför byxlinningen?

Man behöver inte ens vara överviktig för att få bilringar om man trycker ner sig i byxor som klämmer åt och trycker upp det lilla hull man har. Kan inte alla fatta att det är skitfult? Vad är det för fel på byxor i rätt storlek och med lite högre midja? En lite högre midja på byxor ger ingen bilring (om det inte är så att den finns där redan innan) och vips så har du fått en snyggare siluett.

Ja, jag är fåfäng och jag vägrar se pluffsig ut bara för att modet är så j***a knäppt att det inte tar hänsyn till att det är väldigt få som kan klämma i sig dagens byxor utan bilringsvarning.

Mina vänner och jag har funderat över det faktum att så många unga tjejer kan vara så smala men ändå ha en bilring i midjan. De kan vara hur slanka som helst i övrigt men runt midjan ligger det en stadig valk. Hur kommer det sig? Har vi glömt bort hur folk såg ut när vi själva var tonåringar eller runt 20? Har kroppstyperna ändrats lite eller vad är det frågan om? Personer som är lite allmänt runda har det väl alltid funnits men just dessa bilringar i olika storlekar....

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Hmmm... Jag tror säkert att en del klämmer ner sig i för tajta byxor för att de tror att de ser slankare ut i dem MEN jag är säker på att en del gör det för att de faktiskt inte hittar byxmodeller som passar ordentligt och inte kostar massor med pengar. Har man H&M-budget så har man och får snällt köpa H&M-byxor. Oavsett hur de ser ut. Förstår du hur jag menar?

Sen tycker jag det är himlens synd att det blir så. För visst är det fult med bilringar.

7:34 fm  
Blogger vandrarvild said...

äh, jag är ett fetto så jag har inget val,hahaha

1:08 em  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Jo, kanske är det så men jag vill gärna tro att även T ex H&M har alternativ =/

Lena: Såja, jag är övertygad om att du har lite bättre smak än dessa tonåringar (och andra) =)

10:40 em  
Anonymous Anonym said...

du har bara bra modekoll helt enkelt. Det är höga midjor i alla modehus numera, bara mainstreamproduktionen som inte vågar haka på. Så du vet! KRAM!!

7:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se