måndag, oktober 17, 2005

Ödmjuk

Promenader hand i hand, sparkandes i lövhögar

Mail till jobbet om vem som handlar vad till middag

Att vakna med huvudet på hans bröst och inse att jag någon gång under natten lagt mig där

Ikea. Välja bort att köpa en sak bara för att det då snart skulle finnas dubbelt av det

Drömmar om Huset vi ska ha och promenader där vi tittar på hus och pekar ut det vi tycker är vackert.


Ibland kan jag fortfarande inte förstå att jag just nu lever i den dröm jag som singel bara kunde längta efter. Ibland måste jag stanna upp, titta på honom och medvetet tänka ”Ja, det här händer mig. Det är på riktigt, han finns.”

Jag var ibland bitter, modfälld, jag drömde, hoppades och väntade tillräckligt länge för att vara väldigt ödmjuk inför det faktum att jag träffat kärleken. Den som kan bestå. Även om jag ibland inte vågar tro på det. Om jag övar ett tag till kanske det går in.

6 Comments:

Blogger Unknown said...

ÅÅÅååååhhhh.... Nu blir jag så där fånigt glad av din text igen. Och jag myser ikapp med dig.

(Igår stod jag och funderade på om jag skulle köpa en ny nagelsax och lämna hemma hos honom så att jag slipper släpa min fram och tillbaka men just tanken på att det ju är lite dumt att ha dubbelt av mycket gjorde att jag lät bli.)

7:12 fm  
Blogger vandrarvild said...

jag är glad för din skull.

11:26 fm  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Jag är så fånigt glad att jag inte kan annat än att skriva om det. Myser när jag läser dina texter också och känner igen mig =)

Lena: Tack! Jag jobbar på att inte låta tvivel ta över utan att våga vara glad över mitt liv som det ser just nu.

2:36 em  
Blogger crrly said...

Ljuvligt! :)

10:04 fm  
Blogger Unknown said...

Jag kanske skulle be om lov först men jag gör det i efterhand istället... Är det okej att jag har kopierat ett stycke från det här inlägget och placerat i ett inlägg i min egen blogg? Jag hänvisar till att det är dina ord och länkar till din blogg.

Säg till om du vill att jag ska ta bort mitt inlägg.

8:57 fm  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Det är helt ok, du skriver ju bara snälla saker =)

6:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se