tisdag, oktober 11, 2005

Bloggar ni, bloggar jag, bloggar alla

Jag bloggar. Men främst ägnar jag mig åt att läsa andras bloggar. Jag skiter rätt ordentligt i vad folk tycker om min blogg. Om de tycker att jag skriver för uppstyltat, för ytligt, för mycket (knappast), för lite, om fel ämnen eller om jag lämnar ut mitt innersta i för liten utsträckning. Jag tycker helt enkelt att det är kul att skriva lite ibland och jag har inga större ambitioner med det.

Att läsa vad andra skriver är mitt största cyber-nöje och jag uppskattar bloggar av olika de slag. Det som gör mig lite besviken är att jag den senaste veckan läst ett antal bloggar där man klagar över vad folk bloggar om. De ifrågasätter vad som egentligen är en blogg och säger att alla kan inte blogga. Vad i hela friden är det att gnälla över??? Skit i att läsa de bloggarna då. Så enkelt kan det vara.

En blogg är en egen sida på nätet där vederbörande kan skriva vad denne behagar sätta i skrift just då. Den som finner glädje i att skriva i ett forum där andra kan läsa får göra det under lättsamma och okomplicerade former. Varför gnälla över skrivglädje?

Jag tycker inte att alla bloggar är intressanta och följer inte Skugge eller Virtanen slaviskt eftersom jag tycker deras bloggar är trista. Kan jag därför säga att det är dåliga bloggar eller att de bloggar ”fel”? Nej, det är en smakfråga och smaken är olika.

Keep up the Blogging!
Bloggtoppen.se