torsdag, januari 19, 2006

Förhandling

- Ok, jag tar ditt efternamn, men vad får jag då i gengäld?

- Du menar det här med att jag föder dina barn?

- Just ja, den detaljen.....

- Men jag är ju den som ska flytta norrut, borde jag inte få något för det då?

- Hmm, det måste jag faktiskt fundera lite på. Jag ber att få återkomma i frågan.


--------------------------------------------------

Några dagar senare

- Nu vet jag vad du ska få för att du flyttar norrut!

- Ehh, va?

- Ja, du ska få det där kyrkbröllopet* du så gärna vill ha, det där med hästdroska och allt!

- Sötnos!

- Jag vet, det är klart att du är värd det.





* Personligen skulle jag helst gifta mig på en strand i söderhavet och slippa allt ståhej men käre älsklingen har alltid drömt om ett stort bröllop med kyrka, hästdroska, stor fest och allt som där hör till. Jag ger mig på den punkten.

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Förhandla om efternamnet??? Hade aldrig kommit på fråga för min del. Nu går jag ju inte i giftasplaner men även om jag hade gjort det så hade jag inte bytt efternamn. Hade han haft problem med att ta mitt så får vi ha olika efternamn helt enkelt. *rycker på axlarna* Ser faktiskt inte det stora med att ha samma efternamn. Det går alldeles utmärkt att känna enorm familjesamhörighet även om man har två olika namn på brevlådan!!!

Och du... Känns det verkligen som att du ger med dig när det gäller bröllopet? *ler* Jag tror nog att du kommer känna dig fullkomligt nöjd med ett sånt klassisk bröllop med!

7:34 fm  
Blogger Gudinnan said...

*ler* det var en sådan där morgon när vi låg och fnissade och pratade. Det blev en "förhandling mer på skämt än allvar förstås. Men han ska ta mitt efternamn eftersom vi blir ensamma om det och hans är så himla vanligt och trist. Och så gillar jag verkligen tanken på att vi och barnen får samma namn.

Det där med bröllopet har jag börjat förlika mig med. Har aldrig längtat efter ett prinsess-bröllop och tyckt att det verkar dyrt och onödigt då det bör handla om vår kärlek till varandra, inte att vännerna ska få en snygg fest. Men om det betyder så mycket för honom så....får jag bara gifta mig med honom så blir allt bra! =)

9:06 fm  
Anonymous Anonym said...

och sen kan man ju förnya löftena på en klipphäll i norr eller en sandstrand i söderhavet bara ni två eller kanske en förlovningscermoni på "ditt" bröllopssätt?! *ler glatt* Ser fram emot bröllopsfesten iaf! nu när det blir ett stort bröllop!! ;o)

8:19 em  
Blogger Gudinnan said...

Äh, om det inte blir bröllop på mitt sätt så blir det inte i någon halv-variant senare heller... och förlovningscermoni ksulle jag knappast ha. Han får fria och sedan är vi förlovade =) Får jag bara gifta mig med Honom så är jag nöjd =)

12:41 em  
Anonymous Anonym said...

*skrattar* Du får väl hinta lite om att förlovning på en strand i Bahli vore passande! *S* Det är vad jag tror iallafall!

1:27 em  
Blogger Gudinnan said...

Nja, jag hintar nog ingenting och personligen tycker jag att en förlovning Innan Bali vore passande ;-)

12:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se